تبلیغات
فجر نیوز - قدرت تلقین در فروش
یکشنبه 11 بهمن 1394  05:49 ب.ظ

حدود یک ماه پیش در سال ۲۰۱۵ جهت ان تریسی کتاب نو ی نوشته است که نامش «فروش خوب » است. اما او تا به حال چندین کتاب فرد دی برای فروشندگان نوشته است، ولی این کتاب بسیار زیاد بیشتر شبیه دستورالعمل است و نکات فرد دی زیادی جهت فروشندگان بازاریابان دارد. این کتاب هنوز به فارسی انتشار نشده است و به همین بهانه بخشی از مطالب کتاب به تمام افرادی که کارشان با فروش رابطه دارد تگذشته می‌شود.


فرشگاه ساز خوب

طراحی فروشگاه اینترنتی

مردم به شدت از عناصر محیط اطرافشان تاثیر میپذیرند. این عناصر هیچجا به اندازه فرایند فروش با اهمیت زیاد نیستند. با تعیین دقیق آن دسته از عناصر تلقین که در کنترل شما است و پس با بهکارگیری متناسب آنها در گفتگوهای فروش، اثری دائمیتر و مثبتتر بر رفتار خرید مشتری اقطعا لی میگذارید.
کارهایی وجود دارد که انجامشان میتواند اثری ناخودآگاه، تلقینی و قوی بر رفتار مشتری اقطعا لی داشته باشند. به یاد داشته باشید که « تمام چیز خیلی مهم است!» هر کاری که در گفتگوی فروش انجام میدهید یا مفید است یا مضر. هر عمل یا حرف شما در مشتری یا شما را به فروش نزدیکتر می نماید یا از آن دور می نماید . همهچیز مهم است.
ارزش شخصیت

نخستین علت تلقین، فرد شما و نوع رابطهتان با مشتری است. ی مثبت، گرم و دوست ها ه هستید و رفتاری شاد دارید، تاثیر مثبتی بر مشتری میگذارید؛ درنتیجه بیشتر مشتاق شنیدن سخنان شما است و راحتتر متقاعد می شود .
عمق باور شما به خوب ی محصول، خدمت یا مجموعه تان اثر تلقینی قوی مثبتی دارد. وقتی اعتقاد به بهتر ی محصول را با اشتیاق واضح جهت کمک به اصلاح زندگی یا کار مشتری ترکیب میکنید، مشتری ناخودآگاه به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد متقاعد می شود .
ارزش صدا

واضح سخن گفتن اثر تلقینی خیلی قدرتمندی دارد. افرادی که بلند حرف میزنند برای گفتن واژگان انتهایی هر عبارت تُن صدایشان را بالا میبرند، اثرگذاری بیشتری نسبت به افرادی دارند که تن صدایشان پایین است.
وقت ی با شفافیت اعتمادبهنفس سخن میگویید، ارزش محصول یا خدمتتان بیشتر می شود از محصول فردی که آن را با ولوم آهسته معرفی می نماید ، ارزشمند تر بهنظر میرسد. طرز بیان نحوه سخن گفتن شما می بایست محکم و واضح باشد.
ارزش ظاهر

اثر ظاهر شما بر مشتری بسیار زیاد با اهمیت زیاد است. ۹۵ درصد تاثیر اولیه شما بر مشتری مربوط به لباس هایتان است. آدم ها عمیقا دیداری هستند . متخصصین معتقد هستند که قضاوت اولیه در مورد شما در چهار ثانیه اول نخستین ملاقات صورت میگیرد.
وقت ملاقات با مشتری ظاهری جذاب داشته باشید خوب لباس بپوشید. لازم نیست خوشهیکل یا زیاد زیبا باشید. فروشندگان با ظاهر معمولی از فروشندگان زیبا جذاب موفق ترند، زیرا گروه دوم حواس مشتری را پرت میکنند.
جهت خوب یت لباس بپوشید

شما بایستی «جهت خوب یت لبـاس بپوشید.» می بایست بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید. بایستی ارایش مناسب و جذابی داشته باشید. شخص خوب ی به نظر آیید که جهت کمپانی خوب ی کار می نماید محصول موفق ی را میفروشد. حتی افراد بد بیتوجه به تناسب اندام، رفیق دارند با افرادی معلت ه کنند که از این معین ات برخوردارند.
وقت ی فروشنده جوانی بودم، بد میپوشیدم و ارزش اثر ظاهر بر مشتریان را نمیدانستم. روز فروشنده اافزایش مرا کناری کشید پرسید آیا مایلم چند نکته در مورد ظاهرم به من بگوید. خوشبختانه من اصلا مغرور نبودم. به او گفتم شادمان میشوم جهت خوب یت بیشتر توصیه اتی بدهد.
او کنارم نشست شرح اتی در مورد کاری مناسب داد. روش او را تا امروز به یاد دارم. از آن به بعد سعی کردم پیراهن و شلوار همآهنگ بپوشم، کفشهایم را واکس بزنم و لباس مناسبتر و قشنگ تری بپوشم. بلافاصله فهمیدم مردم احترام به من میگذارند، با دقت به حرفهایم گوش میدهند و بیشتر خرید میکنند. این نصایح چشـم انم را بر حقیقت باز کرد.
اثرگذاری اولیه

افراد در چهار ثانیه نخستین تاثیر را از شما میپذیرند پس مجموعه تاثیراتی که از شما گرفتهاند را در مدت ۳۰ ثانیه جمعبندی میکنند. بعد از آن وارد وهله ای میشوند که روانشناسان آن را «تمایل به تایید» مینامند.
آنها دنبال دلایلی می باشند تا اثر اولیهای که از شما گرفتهاند را توجیه کنند. چنانچه ظاهرتان در ۳۰ ثانیه اول اثری خوب ی بر مشتری نگذارد، مخالف جریان آب شنا میکنید و بایستی جهت جلب توجه و احترام مشتری سخت تلاش بکنید .
این موضوع رابطه با افراد خوب برجستهتر است، زیرا از افراد دیگر منتقدتر هستند شما را دقیقتر قضاوت میکنند.
محصولتان را به بهترین شکل معرفی بکنید

چهارمین عنصر تلقین، محصول است. محصولتان را به بهترین وجه معرفی بکنید . تمام مطالب فروش می بایست تمیز، مرتب و جذاب باشد. مشتری فکر می نماید که کیفیت مطالب فروش نتیجه مستقیم کیفیت محصول است. می بایست آنها را درجه نشان دهید.

آژانسهای املاک بازاری فوقالعاده جهت افرادی به شمار میآیند که در «چیدمان منزل» خبره هستند . کارشناس وارد خانهای می شود که برای فروش گذاشته شده پیشنهاد میدهد مبلمان یا چیدمان را عوض کنند، فرشها و رویه کابینتها را عوض کنند و خانه را مرتب کنند تا زیبا تر و جذابتر به نظر آید. این اثر دیداری، تاثیر فوقالعادهای بر جذابیت خانه، قیمتی که خریدار میپردازد و سرعت فروش آن میگذارد.
بر طبق اصل قدرت تلقین، هرچیزی که مشتری میبیند، میشنود یا حس می نماید بر تصمیم خرید او یا نخریدن اثر میگذارد. تمام چیز با اهمیت است.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
economicattorne70.jigsy.com
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 11:18 ب.ظ
Whats up very cool blog!! Man .. Excellent .. Amazing
.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied
to search out so many useful information here in the
submit, we want develop more strategies on this regard, thank you for sharing.

. . . . .
BHW
چهارشنبه 23 فروردین 1396 04:10 ب.ظ
Good answer back in return of this matter with real arguments and explaining everything on the topic of that.
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 06:35 ق.ظ
Thanks to my father who informed me concerning this webpage, this web site is actually
amazing.
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:53 ق.ظ
What's up, I desire to subscribe for this webpage to obtain hottest updates,
so where can i do it please help out.
مهدیس
یکشنبه 11 بهمن 1394 05:55 ب.ظ
بهترین راستی من تا حالا روش های زیادی رو برای دیده شدن وبلاگم امتحان کردم.این آخری عالی بود.تو هم امتحان کن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر